Van Rietschotendag - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Van Rietschotendag - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Van Rietschotendag

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

15 Augustus 2017 | Nederland, Apeldoorn

Vandaag, 15 augustus, is de verjaardag van onze Gert Kroon. Hij wordt 65 jaar en een poosje geleden ging je dan met AOW. Maar dat is niet meer, want de staat kwam weer eens geld tekort en vond in de AOW een mooie manier om hun landgenoten weer eens op de pijnbank te leggen wat betreft toegezegde uitkeringen. Opeens kwam men er achter dat de mensen ouder werden wat leeftijd betreft en daarom de AOW wel kon worden aangepast. De oude heer Drees zou zich omkeren in zijn graf. Zelfs de PVDA werkte aan dit sprookje mee. Iedereen komt nu maanden later aan de beurt voor deze uitkering, zoals het nu heet en moet maar zien hoe hij de periode overbrugt. Toen er belasting moest worden betaald was het opeens loon geworden en dan mocht er een hoger tarief worden toegepast en dat heeft de belastingdienst dan ook met verve gedaan. Maar genoeg hierover. Gert had ons allen een berichtje gestuurd, dat hij ook de Van Rietschoten familiedag organiseerde op deze dag. Wij werden in de namiddag verwacht. Mieke en ik hebben de toeristische route gevolgd vanuit Apeldoorn en waren dan ook als laatsten gearriveerd bij de woonark van Gert. We werden hartelijk welkom geheten, want men had ons al gemist. Koffie of thee met gebakje was ieders deel en iedereen liet zich dat goed smaken. Er werd weer heel wat afgepraat onderling. Je bent verbaasd dat wij toch nog steeds van alles hebben te vertellen aan elkaar. Heel erg leuk. Na de koffie kwam de drank op tafel en daardoor worden de tongen nog meer losgemaakt natuurlijk, maar eerst hebben wij met elkaar voor Gert gezongen en getoast. Tegen etenstijd bleek Gert, zoals Sonja het noemt, makkelijk gekookt te hebben. De Afhaal-chinees had een goede klant aan hem en wij hebben het ons allemaal goed laten smaken. Aan alles komt een eind en ook aan dit gezellig samenzijn. Gert werd door ons allen hartelijk bedankt voor zijn gastvrijheid en nadat wij iedereen gedag hadden gezegd zijn wij weer op het Apeldoornse aangegaan.