Familiedag bij Vadesto in Hattem - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Familiedag bij Vadesto in Hattem - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Familiedag bij Vadesto in Hattem

Door: Jan Tukker

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

25 Augustus 2018 | Nederland, Hattem

Op zaterdag 25 augustus werden wij verwacht in het uiterste noorden van Gelderland en wel in Hattem bij Vadesto, aan het Apeldoornsch Kanaal. De navigatie-applicaties hadden nog al wat problemen om de juiste plaats te vinden, maar uiteindelijk wist iedereen, soms met hulp van de plaatselijke bevolking, het outdoor-centrum te bereiken.
Daar werden we met koffie en heerlijk gebak ontvangen in het Panorama-Paviljoen met uitzicht over de uiterwaarden van de IJssel. Na de welkomstwoorden van onze voorzitter Jacob Klaver en eigenaar oud-commando Bert van der Stoep werden we in twee groepen verdeeld. De ene groep ging zich passief vermaken met een boottocht over het Apeldoornsch Kanaal onder deskundige leiding van Bert, die heel veel vertelde over de geschiedenis van het kanaal en over de aanwezige flora en fauna. De andere groep bleef in het centrum zelf en werd daar ook weer verdeeld over twee ploegen om op een megagrote sjoelbak te sjoelen en om buiten met de handboog wat schietoefeningen te doen. Na ruim een uur werden de rollen omgedraaid zodat iedereen alles heeft kunnen meemaken.
Aristakes Jessayan had de taak van onze vaste spelleider Theo Ragas, die nog op zomerreces was, overgenomen en dat deed hij op voortreffelijke wijze terwijl hij ook nog een fantastische sfeer creëerde met zijn muziek en zang! Een aantal maal werd hij met het zingen bijgestaan door onze vaste voorzanger Toon en diverse andere oud-commando’s, die verscheidene commando-liederen ten gehore brachten, een waar commandofeest!
Onder het genot van een drankje werd de winnares van het sjoelen door Aris bekend gemaakt en dat bleek, nadat zij ook al eerder dit jaar het darttoernooi had gewonnen, Sjoertje te zijn, dus een ware kampioene!
Hierna werd eerst het koude buffet, gevolg door het warme buffet, klaargezet door de bediening. De aanwezigen lieten zich de diverse gerechten goed smaken onder de sfeervolle begeleiding door Aris. Wat een genot is het om naar deze ware entertainer te luisteren! Na het dessert ging iedereen na deze zeer geslaagde dag langzamerhand weer op huis aan.
De oplettende toeschouwers hebben wellicht gemerkt dat in het hoekje waar Jacob en Will zaten er regelmatig koortsachtig werd overlegd door hen, samen met Frans van Rossum en mijzelf, allemaal leden van “dé 1e peloton” van lichting 69-4. De aanleiding van dit onderonsje is het feit dat wij volgend jaar oktober een reünie willen organiseren van ons peloton ter gelegenheid van het feit dat wij dan 50 jaar gerechtigd zijn tot het dragen van de groene baret, een feestje waardig!