Nieuwjaarsreceptie 2019 COV Gelderland - Reisverslag uit Schaarsbergen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsreceptie 2019 COV Gelderland - Reisverslag uit Schaarsbergen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsreceptie 2019 COV Gelderland

Door: Jan Tukker

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

13 Januari 2019 | Nederland, Schaarsbergen

Zondag 13 januari waren er heel veel leden, met of zonder partner, naar Echos Home de Landing gekomen om elkaar het beste te wensen voor het nieuwe jaar. Uiteindelijk waren er zo'n 75 personen aanwezig. Het was vanaf het begin erg gezellig en de koffie met cake en koek smaakte weer voortreffelijk. De voorzitter, Jacob Klaver, nam op een gegeven moment de microfoon om zijn nieuwjaarsspeech te houden. Hierin memoreerde hij aan de vele activiteiten die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden en uiteraard verwees hij ook naar de voor dit jaar op het programma staande activiteiten. Ook bedankte hij een aantal leden die het afgelopen jaar zich voor de vereniging hebben ingezet.
Hierna gaf hij de microfoon door aan Gert Bos, de hoodredacteur van de Groene Baret, die uitgebreid de nieuwjaarsspeech van de C-KCT, kolonel René van den Berg, aan de orde stelde. Eén van de hoofdpunten van diens speech was het probleem van het "lekken" van allerlei informatie naar de sociale media en pers door waarschijnlijk maar een paar commando's, waardoor het KCT een slechte naam dreigt te krijgen. Dit fenomeen zal hij dit jaar daadkrachtig oppakken.
Hierna ging men aan de borrel en hierbij werden er regelmatig bitterballen e.d. uitgeserveerd. Ondertussen was ook Jan Urselmann gearriveerd, die ondanks zijn ziekte er toch even bij wilde zijn. (Dit bleek achteraf zijn laatste bezoek aan COV Gelderland te zijn). Ook nu bleek weer dat men elkaar nog veel te vertellen had, het geroezemoes was niet van de lucht. Daaruit mag je concluderen dat iedereen het naar de zin had. Co Hartman, die het fotoarchief van de vereniging bijhoudt, had de foto's die waren overgebleven, wat betreft activiteiten van 2018, op een tafel uitgespreid en op een paar na waren ze allemaal door diverse leden meegenomen. Zo tegen vijf uur ging een groot deel van de aanwezigen weer naar huis, maar een groep van ca. 25 personen bleef om de voortreffelijke blauwe hap te nuttigen, die weer gereed was gemaakt door het personeel van Echos Home de Landing. Er werd genoten van deze hap wat bleek uit het feit dat diversen opgingen voor de tweede ronde. Hierna vertrok ook deze groep richting thuisfront, nadat er hartelijk afscheid was genomen en het "tot de volgende keer" werd gewenst.