Naar Wachtebeke in België - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Naar Wachtebeke in België - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Naar Wachtebeke in België

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

30 Augustus 2019 | Nederland, Terneuzen

Morgen, 31-8-2019 start in Terneuzen op Zeeuws-Vlaanderen "75 jaar vrijheid". Ik ga samen met Mieke daarheen en wij hebben besloten een nachtje over te blijven, zodat wij morgen niet zo vroeg naar Ternuezen hoeven. Ik heb via Booking.com een B&B gereserveerd net over de Nederlandse grens in Wachtebeke. Dat ligt in België en is maar 11 km van Terneuzen af. De B&B waren in Terneuzen naar aanleiding van dit festijn, waar ook de Koning zou komen, flink in prijs verhoogd. Wij zijn in de middag vertrokken en hadden aan Janny en Frans gevraagd of wij een kopje koffie konden komen drinken bij ze. Prima zeiden ze. Wij hebben rustig aangedaan, want Mieke vindt het niet fijn als ik hard rijd, dus dat doe ik dan ook niet. Zo ben ik opgevoed, luister altijd naar je geliefde. Zo rond een uur of drie waren wij in Zevenhuizen, denk ik en eerlijk gezegd ik heb niet op de klok gekeken hoe laat wij daar waren, dus wat de tijd betreft kan ik er naast zitten. Het was erg leuk om even bij ze te kunnen zijn. Na een paar uurtjes zijn wij weer verder gegaan en waren tijdig op plek waar wij hadden geboekt. Het zag er prachtig uit. Voor de ingang van de B&B liep een beekje en het zag er allemaal gezellig uit. De B&B zijn naam is: "de minnetuin" en als je ziet hoe het er uit ziet snap je dat. Een prachtig gebouw met schitterende kamers. Onze hostes was ontzettend aardig en haar man ook. Het zonnetje scheen volop, dus wij zijn in de tuin gaan zitten en hebben daar een drankje gedronken, want daar waren wij wel aan toe. Achter het huis was een terras en daaraan lag een grote tuin. Was heel mooi opgezet. Er liepen ook paarden en ik zag dat er aan het huis een paar paardenstallen waren aangebouwd. Het zag er allemaal keurig uit. Daarna onze spullen uitgepakt op onze prachtige slaapkamer. Daar stond een mooi groot bed, dus even het matras uitgeprobeerd en dat lag heerlijk. Dat wordt dus een lekker nachtje slapen denken wij. Hierna in de tuin een lekkere warme hap gegeten met een drankje erbij en je voelt ondanks dat je in België bent, als GOD in Frankrijk. Om het eten wat te verteren zijn wij daarna een wandelingetje wezen maken langs de beek en waren een half uurtje later weer op ons adres. Wij zijn op tijd naar bed gegaan en hebben inderdaad lekker geslapen. Het ontbijt de volgende dag was ook uit de kunst. Wij hebben ervan genoten en daarna op naar Terneuzen, daar waren wij binnen een half uur. De route voor parkeren werd goed aangegeven en wij werden met bussen naar de haven vervoerd waar het spektakkel zou zijn. Hoe dat verder is gegaan kun je lezen in het verslag van Ellie de Jonge. Wel kan je als vast vertellen dat wij niet de hele dag zijn gebleven, want het was er bloedheet en je stond overal in de zon. Om half drie hebben wij besloten naar huis te gaan en hebben het verder 's avonds op de TV gezien. Wij hebben wel samen genoten van het er even uit te zijn geweest. Dan kun je er weer tegen aan.