Verena naar Italië 4 - Reisverslag uit Turijn, Italië van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Verena naar Italië 4 - Reisverslag uit Turijn, Italië van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Verena naar Italië 4

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

29 September 2016 | Italië, Turijn

Vandaag is het zaterdag en na een heerlijke nachtrust zijn wij voor het eerst samen deze trip. Wij gaan eerst maar eens lekker een stort nemen en dan op zoek naar de zaal waar het ontbijt kan worden genuttigd. Dat blijkt in het basement te zijn. Het is een buffet en er is van alles te krijgen. Wij doen dus ons best, want hier kun je alleen ontbijten. Lunch en diner moet je buiten de deur doen. Het weer heeft het goed met ons voor. De zon staat alweer hoog aan de hemel. Wij gaan een wandelingetje maken in de omgeving. Er is genoeg te zien en er is ook nog markt. Daar gaan wij wat tijd besteden, want het ziet er heel gezellig uit. Ik heb een fles wijn gekocht, maar daar zit een kurk als sluiting op en die heb ik niet bij mij. Voor 1 euro heb ik er één. Daarna nog wat kleine sokjes gekocht. Het is leuk om te zien hoe de verkoop gaat. Er wordt blijkbaar hier ook afgedongen, want er wordt heel wat over en weer gepraat voor er wat wordt gekocht. Door de klank lijkt het dan net of ze aan het bakkeleien zijn, heel erg grappig om te horen, ook al versta je er niets van. Wij besluiten om op het heetst van de dag onze kamer op te zoeken om een middagdutje te doen.
De airconditie werkt niet, dus zet ik de koelkast maar een stukje open, dat werkt ook. In de namiddag willen wij een koel glaasje wijn nemen. Ik heb tenslotte nu een kurkentrekker. Op het moment dat ik begin te draaien denk ik als dat maar goed gaat. Dat ging het dan ook niet. Nadat de trekker er een klein stukje inzit, breekt het af. Nog steeds niets. Ik besluit toch maar eens bij de receptie langs te gaan. Als ik het verhaal vertel krijg ik spontaan van de receptionist een kurkentrekker die obers ook gebruiken en die zijn heel goed. In een ogenblik is de kurk eruit en zijn wij aan een heerlijk glaasje witte, gekoelde zoete wijn. Het is aan het afkoelen buiten en het is heerlijk om een ommetje te maken. Dat doen wij dan ook en gaan gelijk op zoek naar een restaurantje. Dat blijken er meer te doen, want die leuk lijken zitten allemaal vol. Alleen binnen is dan plaats, maar niet buiten op het terras en dat willen wij.
Wij lopen ook langs een kapper en mijn haar is nogal lang. Ik vraag of ik nog kan worden geknipt, het is tenslotte al over zessen, maar dat is geen bezwaar. Na een half uurtje ga ik weer als een knappe man naar buiten. Mieke zegt ook dat het goed is gedaan. Klasse dus.
Tijdens onze wandeling hebben wij tegenover het hotel een pizza en kebab tentje ontdekt. Wij gaan daar maar eens kijken. Er is alleen een terras aan beide zijden en er zitten aardig wat mensen. Dat houdt volgens mij in dat het goed moet zijn, dus wij nemen de enige nog lege tafel in beslag. Ik ga eens bij kiosk kijken en bestel uiteindelijk een pizza met vier verschillende gerechten erop. Ik zei dat ik er 1 wil hebben met 2 borden erbij en dat bleek geen probleem. De pizza wordt ter plekke gemaakt. Verser kan dus niet. Je pakt zelf het bier of frisdrank uit de grote koelkast en gaat daarmee naar de kiosk om de glazen erbij te vragen. Na een goed kwartier komt de pizza eraan. Het blijkt een goede keuze van ons te zijn geweest. De pizza is heerlijk en de bodem is fantastisch van deze pizza. Wij hebben een goede keuze gemaakt. Het blijkt een heel aangename plek te zijn. Vlak ernaast is een speeltuin en die is vol kinderen om 9.00 uur ’s avonds. De speeltuin staat vol in het licht. Er wordt nu ook pas gegeten door de meeste Italianen die om ons heen zitten. Op het terras zit een allegaartje aan mensen en er wordt heel wat afgepraat en gelachen onder elkaar. Zo kan het dus ook. Het is gewoon een heel gezellige plek. Als toetje nemen wij een kop koffie. Wij weten waar wij de rest van ons verblijf gaan eten ’s avonds.
Voor € 15,00 ben je onder de pannen en het is ook nog van goede kwaliteit. Daarna weer op weg naar ons slaapplekje. Zijn wel benieuwd hoe Verena het heeft gehad. Die is met de familie mee naar een huisje dat ze in de bergen hebben. Daar blijven ze het weekend. Horen maandag wel hoe het is geweest. Nu lonkt ons bed en wij geven ons daar maar aan over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Co Hartman

Ik ben nu echt gepensioneerd en geniet nog steeds van het leven samen met mijn lieve echtgenote. Vanaf juni 2014 gestopt met werken na 60 jaar. Ik ben getrouwd met Mieke van Rietschoten, geboren 14-3-1941. Wij komen beiden uit Hilversum. Waren 12-3-2013 alweer 50 jaar getrouwd en hebben dat groots gevierd met onze kinderen en kleinkinderen, familie en vrienden in Hoog Soeren. Het geld dat wij cadeau hebben ontvangen spenderden wij aan een reis naar Canada en Alaska. Zijn weer terug in Nederland en hebben genoten van de reis..

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 171079

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2019 - 28 November 2019

Belevenissen 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Belevenissen van 2018

09 Mei 2016 - 31 December 2017

Belevenissen in 2016

01 November 2017 - 30 November 2017

Sauerlandwandeling. Reis Canada&Zuid-Afrika

Landen bezocht: