Hartman Familiedag 26 mei 2018 - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Hartman Familiedag 26 mei 2018 - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Hartman Familiedag 26 mei 2018

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

26 Mei 2018 | Nederland, Apeldoorn

Wil je het geheel met wat grotere letters en foto's hebben druk dan op de grote A aan de rechterzijde boven het verhaal

Het is zaterdag 26 mei en vandaag gaan wij met elkaar de familiedag van de Hartmans houden. Co en Mieke organiseren dat en hebben allen die deel uitmaken van deze tak van de Hartmans uitgenodigd. Dat zijn de nazaten van Jacobus Hartman en Maria van Garderen. Co heeft een brief gemaakt en die naar allen toegezonden. Uiteindelijk hebben 46 personen zich opgegeven voor dit evenement. Dat was nog niet iedereen van de familie. Er waren diversen die op deze dag al afspraken hadden. De uitgenodigden werden vanaf 13.00 uur verwacht stond op de uitnodiging voor dit festijn. Mieke, Co, Jos en René waren om half één op boerderij: De Vosselhoeve in Epe. Wij hebben in de zaal een lijst met foto's opgehangen van de Familie Hartman en een Zuid-Afrikaanse en Canadese vlag, zodat iedereen het gevoel zou krijgen dat alle familieleden deel uit maakten van onze bijeenkomst al was het niet van iedereen lijfelijk. Van de vlaggen heb ik, jammer genoeg, geen foto gemaakt. Sorry daarvoor.
Na half twee hadden de familieleden De Vosselhoeve gevonden en tegen twee uur was iedereen er, met uitzondering van Jennet die wat later zou komen met de kinderen. De koffie/thee met cake stond klaar en de kinderen konden aan de bar een frisje ophalen en dat deden ze ook. Zo rond 14.15 uur heb ik iedereen namens ons tweeën welkom geheten. Nadat wij een ogenblik stilte in acht hebben genomen voor degenen die niet meer onder ons zijn, heb ik verteld hoe de middag ongeveer zou verlopen. Daarna heeft een medewerker van het bedrijf uitgelegd wat er aan spelletjes kon worden gespeeld. Op zijn vraag wie boerengolf wilde spelen werden er vele handen in de lucht gestoken. Er werden vier groepen gevormd. De spelregels en hoe er moest worden gespeeld werd door hem uitgelegd, waarna de groepen hun best mochten gaan doen. Er worden op deze boerderij Lakenvelders gefokt en er werd iedereen op het hart gedrukt om niet door de kudde koeien heen te lopen, aangezien er 2 kalveren waren en die worden fanatiek beschermd door de koeien. Ondertussen was Jennet met kids ook aangekomen. Het was prachtig weer en wij zaten op de deel. Er werd heel wat afgepraat en dat was goed te horen. Op deze boerderij waren ook pony's en 2 kinderen mochten die gaan borstelen. Dat vonden ze prachtig. Niemand verveelde zich want er was van alles te doen. Ik ben even wezen kijken bij het boerengolf en ook daar had iedereen het naar de zin alleen werd de catering gemist. Daarover gesproken met degene die onze groep onder zich had en die is met de auto naar de groepen gereden met een kofferbak vol drinken en wat te snoepen. Er waren diverse spelletje waar de kinderen druk mee bezig waren. Ook waren er skelters en Jaap-Jan kon met zijn 34 jaar er geen genoeg van krijgen. Iedereen leek dus tevreden. Het werd zo langzamerhand tijd om aan de inwendige mens te denken en tegen een uur of vijf was iedereen weer terug en werd de BBQ aangestoken. Je moest je eigen vlees of vegetarisch vlees roosteren. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd en in een mum van tijd stonden er veel personen om de BBQ's heen, waar de gesprekken gewoon doorgingen. Drankje halen aan de bar en dan genieten van dat wat je had klaargemaakt. Er waren ook grote schalen met salades, keus te over. Wat ik erg leuk vond was dat iedereen met iedereen praatte en er geen groepjes werden gevormd. Nadat de buiken waren gevuld werd er afgesloten met koffie of wat anders. Mieke en ik hadden veel mooie bossen bloemen en planten ontvangen en nog wat geld om er wat leuks mee te doen, want deze dag hebben wij met de Hartmans ook ons 55 jarig huwelijk gevierd. De datum is 12 juli, maar dat mag de pret niet drukken. Je mag het vieren wanneer je wilt, vooral omdat op 12 juli veel mensen met vakantie zijn. Er bleek nogal wat vlees over te zijn, dus degenen die dat wilde kon wat mee naar huis nemen, want tenslotte moesten wij alles betalen. Na afloop was er niet veel meer over. Nadat er hartelijk afscheid werd genomen van iedereen werd de thuisreis aanvaard. Wij hebben de spullen die wij hadden meegenomen opgeruimd en toen dat gereed was hebben wij, nadat wij degene die de hele middag bij de groep was hebben bedankt voor zijn werk, ook de thuisreis naar Apeldoorn aanvaard. Iedereen hartelijk bedankt voor zijn inbreng. Mieke en ik hebben het een fantastische middag gevonden en er volop van genoten.

• 08 Juli 2018 - 17:00

Martien En Wijnie:

Fijn dat jullie zo genoten hebben en gefeliciteerd alvast met jullie 55 jarig huwelijk op 12 juli.

Groeten van Martien Wijnie.