Jaarfeest COV Gelderland - Reisverslag uit Schaarsbergen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Jaarfeest COV Gelderland - Reisverslag uit Schaarsbergen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Jaarfeest COV Gelderland

Door: Theo Ragas

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

20 Oktober 2018 | Nederland, Schaarsbergen

Op 20 oktober 2018 was het weer zover. Ons Jaarfeest en tevens de afsluiting van het jaar 2018. Dit maal vierden wij dit bij onze thuislocatie "de Landing" in Schaarsbergen. Traditioneel werd de avond gestart met een heerlijke maaltijd vooraf, waaraan totaal 32 mensen deel namen. De kok had zich goed uitgeleefd om een heerlijke blauwe hap te serveren die door iedereen erg gewaardeerd werd. Daarna kwamen de overige gasten langzaam binnen druppelen, waar onder het genot van een lekker kopje koffie even kon worden bijgekletst. Daarna kon het feest beginnen, waarbij de voorzitter Jacob een kort woord van welkom sprak en Theo het programma van de avond even toelichtte. We starten natuurlijk zoals altijd met het huldigen van onze jublilarissen. Daarna bracht Toon, gezamenlijk met alle oud-commando's, het beroemde KCT-lied ten gehore voor de jubilarissen. Co Hartman had nog twee heerlijke flessen drank, een Ben Nevis whisky uit Schotland en een echte Commando brandy uit Zuid-Afrika. Deze werden door hem geveild en brachten een leuk bedrag op. En daarna begon het verkopen van de loten voor de prachtige tombola met veel prijzen die door verschillende leden van onze vereniging kosteloos ter beschikking waren gesteld. Enkele dames namen deze taak op zich en binnen korte tijd waren er bijna 500 loten verkocht. Daarna kon de verloting beginnen onder muzikale leiding van onze huisartiest Aristakes Jessayan, kortweg Aris. De prijzen gingen als zoete broodjes over de toonbank en tot slot was het zover dat de hoofdprijs er uit ging. Een rondvlucht voor twee personen, aangeboden door ons lid Willem Wentink. Al met al een ontzettend geslaagde tombola die weer voldoende centjes opbracht om onze vereniging financieel gezond te houden. Het was een gezellige avond waarbij meer dan 80 personen aanwezg waren. En ook Aris verdient een compiment voor het muzikale vermaak gedurende de avond wat hij ook geheel vrijblijvend doet. Natuurlijk ook een compliment aan het personeel van de Landing die ervoor zorgde dat wij op tijd een hapje en een drankje kregen. Rond de klok van elfen kwamen de broodjes met koffie op tafel en kon een ieder met een fijn gevoel huismaarts keren.