Diner in Hoog Soeren met Familie van Rietschoten - Reisverslag uit Hoog Soeren, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Diner in Hoog Soeren met Familie van Rietschoten - Reisverslag uit Hoog Soeren, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Diner in Hoog Soeren met Familie van Rietschoten

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

30 Juni 2018 | Nederland, Hoog Soeren

Op 30 mei 2018 hebben Mieke en ik een gezellige middag met de gezinsleden van Johannes en Map van Rietschoten-Bos georganiseerd. Dit vanwege ons 55 jarig huwelijk. De datum daarvan is 12 juli, maar dan zijn de meesten op vakantie. In ieder geval van onze gezinsleden. Aangezien het 5 jaar geleden goed was bevallen in het hotel-restaurant Hoog Soeren hebben wij dat deze keer weer gedaan. Wij hebben een mooie uitnodiging (dat vinden wij dus) gemaakt en verstuurd en werd er door ons naar deze dag toegeleefd. De aanmeldingen kwamen binnen en iedereen die op ons lijstje stond kon komen. Maar zoals je altijd ziet kan er plotseling wat tussen komen. Twee weken voor de datum werd Frans ernstig ziek en had hoge koorts. Janny schreef dat zij hoopten dat het wel over zou zijn voor de 12e, maar dat bleek ijdele hoop. Wij hadden er al op gerekend, naar aanleiding van wat Janny aan ons schreef hoe het met Frans ging. Dus dat komt later nog een keertje, want: wat in het vat zit verzuurt niet. Ook Sebastiaan was de datum helemaal vergeten en bleek met vakantie in Griekenland te zijn en kon dat niet verzetten of hij moest hoge kosten maken en dat vonden Mieke en ik jammer. Er bleven 19 personen over. Marcel was ook overgekomen uit Zuid-Afrika, dat stelden wij heel erg op prijs. Wij waren met zijn drieën rond half vier aanwezig in Hoog Soeren. De anderen werden verwacht vanaf 4 uur. Er was voor ons gezelschap al een mooi plekje in het restaurant gereserveerd. Daar hebben wij de fotolijst van de familie neergezet en ook een poster vanwege ons 55 jarig huwelijk. En nu maar wachten op onze familieleden. Even voor 4 uur zagen wij de eerste auto het terrein oprijden en binnen een half uur waren zij er allemaal. Onze 2e dochter Suzanne Besters, zo zien wij haar, was ook overgekomen uit het Limburgse en dat vonden wij Mieke en ik fantastisch. Wij zaten met elkaar heerlijk buiten op een lange loungebank, die voor een groot deel was gereserveerd voor ons. Mieke en ik werden in de bloemetjes gezet, die na deze dag prima in onze kamer hebben staan pronken. Ook kregen wij geld dat nuttig besteed moest worden. Wij hebben in ons hoofd om 2 relexstoelen te kopen en daarvan te gaan genieten. Maar dat heeft geen haast. Wij moeten er nog wat bijsparen. Ik ga eens lekker rondneuzen op Internet om te kijken wat er allemaal in de aanbieding is. Het weer werkte volop mee en wij zaten heerlijk in de schaduw buiten op de bank, waar de ober regelmatig langskwam om een drankje te serveren. Op mijn vraag of er zin was om een wandeling te maken kwam iedereen overeind. Dus hebben wij een rondje Hoog Soeren gemaakt. Mieke kon ook mee, want wij hadden onze rolstoel meegenomen. Af en toe een stukje lopen en dan liet Mieke zich weer rijden. Jonge mensen genoeg om de rolstoel te duwen. Tegen half zeven gingen wij aan tafel. De eigenaar had een mooie menukaart opgesteld, die wij tijdens ons terrasbezoek hebben ingevuld. Naar aanleiding van de namen op de menukaarten heb ik een tafel-indeling gemaakt en ieder hield zich daaraan. Ik heb voordat het diner zou beginnen het woord gevraagd en iedereen heel hartelijk bedankt dat zij aan onze uitnodiging gevolg hebben gegeven. Tevens gewezen op de poster van ons 55 jarig huwelijk en op de fotolijst. In onze familie zijn er buiten vader en moeder nog 2 gezinsleden die niet meer onder ons zijn. Zij zijn niet vergeten en in onze gedachten zijn ze altijd bij ons. Na deze korte toespraak iedereen smakelijk eten gewenst en gezien wat er op de menukaart stond kon dat haast niet anders dan heerlijk zijn en dat was het ook. Bij het opdienen lag de menukaart tussen mes en vork en kon de ober met een blik op de kaart precies zien wat iedereen had besteld. Tijdens het diner was er ook nog tijd om wat te zeggen en Kees heeft daar gebruik van gemaakt. Het was een prachtig verhaal wat hij had gemaakt voor en over ons. Hij is daar echt goed in en wij hebben er allemaal van genoten. Wij hebben met elkaar een heerlijke tijd aan die tafel gehad. Er werd heel wat afgepraat. Ik ben altijd weer verbaasd dat men altijd nog zoveel met elkaar te delen heeft en dat is heerlijk. Zo tegen 10 uur kwam er toch een einde aan het geheel en werd er onder het genot van een knuffel en een zoen afscheid van elkaar genomen. Nadat ik had afgerekend konden wij ook op huis aangaan. Daar hebben wij met zijn drieën nog wat nagepraat onder het genot van een heerlijk drankje voor ieder. Wij kunnen met tevredenheid terug zien op een geslaagde middag en avond. Iedereen vanuit het diepst van ons hart heel hartelijk bedankt voor zijn of haar fantastische inbreng om het geheel te laten slagen.