Dart-toernooi 2018 - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Dart-toernooi 2018 - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Dart-toernooi 2018

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

07 April 2018 | Nederland, Beuningen

Op zaterdag 7 april werden wij in Beuningen verwacht bij Sportcafé “De Vrijboom” van ons lid Jos Megens voor het jaarlijkse darttoernooi. De meeste deelnemers aan dit toernooi waren al op tijd aanwezig. Alleen Co en Mieke hadden zich een beetje vergist in de aanvangstijd, maar dat betekende voor de anderen, dat ze wat meer tijd hadden om met de darts te oefenen, want voor de meeste aanwezigen betekende dit een hernieuwde kennismaking met het darten sinds het vorige toernooi in juli vorig jaar en dan ben je de handigheid en de nauwkeurigheid wel een beetje kwijtgeraakt.
Tijdens de koffie werden de teams door Jos en Theo samengesteld die, verdeeld in 2 poules, tegen elkaar moesten strijden. In eerste instantie moest de volgorde in de poules worden bepaald door onderlinge wedstrijden, waarna uiteindelijk de winnende teams uit beide poules tegen elkaar moesten strijden om de wisselbeker te bemachtigen, die dit jaar voor het eerst zou worden uitgereikt.
De strijd in de poules was hevig, maar iedereen had evenveel kans om een ronde verder te komen doordat geluk ook een behoorlijk grote rol speelde. In de halve finales moesten de teams Sjoertje/Jos en Jan U/Jan T aan het ene dartbord en Co/Mieke en Hennie/Ben aan het andere het uitvechten wie naar de finale zouden gaan. Na zinderende gevechten bleken Sjoertje/Jos en Co/Mieke de sterksten te zijn, zodat deze beide teams het in de finale tegen elkaar op mochten nemen. Door de bekwaamheid van Jos en Sjoertje werd het pleit al snel beslecht en wonnen zij de wisselbeker.
Na afloop trakteerde het winnende team nog op een Koekie, een lekkere één-sloks borrel met een karamelsmaak. Daarna werd de wisselbeker door Theo uitgereikt aan het winnende koppel. Jos kreeg nog vanuit de COV-Gelderland als dank voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de organisatie een heerlijke fles Ben Nevis-whisky, waar hij duidelijk verguld mee was. Al met al was het een heel leuke en gezellige activiteit, volgend jaar weer! We hopen dat er volgend jaar weer een toernooi wordt georganiseerd en dat er dan ook andere COV ’n aan het toernooi zullen deelnemen, want hoe meer mensen des te gezelliger is het.