Weekje op camping - Reisverslag uit Assen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Weekje op camping - Reisverslag uit Assen, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Weekje op camping

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

14 Juni 2019 | Nederland, Assen

Mieke en ik zijn een weekje op de camping de Witterzomer bij Assen geweest. Vanaf 14 juni t/m 21 juni 2019. Kees en Nel stonden er met hun caravan en wij hadden op advies van Yolande een huisje gehuurd. Yolande en Eric hebben ook op deze camping gestaan. Wij zouden dat ook gaan doen met hun caravan. Yolande belde ons op en vroeg of het niet beter was om een huisje te huren. Het was nogal aan de prijs, maar vanwege het feit dat ik 80 was geworden hadden zij bedacht dan ik nog wel wat kon gebruiken en hebben zij ons geholpen om de rekening niet te hoog te maken. Dat hebben wij heel erg gewaardeerd van ze.
Op de dag dat wij erheen gingen was het prachtig weer en dat is het haast de hele week geweest. Ik geloof een keer een buitje voor het stof. Op deze camping zwaait Renate, de dochter van Kees en Nel, de scepter. Zij is daar de manager, zeg maar en ik moet zeggen het is haar op lijf geschreven. Je merkt dat ze het werk met plezier doet. Wij hadden 6 persoons huisje, maar wij hadden genoeg aan de begane grond. Daar was alles wat wij nodig hadden. Een ruime woonkamer en keuken, 2 persoons slaapkamer, hoewel ik niet weg was van de bedden, een mooie badkamer. Vanuit het huisje konden wij de caravan van Kees en Nel zien staan. Wij hebben daar diverse keren koffie of wat anders gedronken en zelfs gegeten. Wij vielen met onze neus in de boter trouwens, want de 15e is Renate haar geboortedag en wij waren ook uitgenodigd om daar 's middags op het feestje te komen. Dat was heel gezellig en Renate en Sjoerd zorgde goed voor ons. Wij werden in de watten gelegd. Eerst een lekker gebakje bij de koffie, daarna was er nog een lekker drankje en werd de tafel volgezet met allerlei heerlijkheden. Wij hebben daar uiteraard gebruik van gemaakt. Ik heb niet precies de dagen bijgehouden waarop wij wat gingen doen. Met Kees en Nel zijn wij naar Gaasterland geweest, zij gingen een fietsroute rijden en Mieke en ik hebben daar een wandeling gemaakt. De wandeling was 6 km lang en Mieke heeft hem helemaal uitgelopen. Wij hebben er ruim 2 uur over gedaan. Fantastisch gedaan door dat meisje van mij. Vooraf aan de wandeling hadden wij kopje soep genuttigd en na afloop heb ik ons vieren op een gebakje getracteerd want dat had Mieke wel verdiend. Onderweg liepen wij door een bosschage en daar werden wij gebeld door Marcel vanwege vaderdag. Konden wij even lekker met elkaar praten en ik vond het erg attent van hem om daaraan te denken. Aan het eind van de wandeling zei Mieke dat ze wel wat pijn had aan haar rechterknie en dat kon ik mij wel indenken, want Mieke had nog niet eerder zo'n lange wandeling gemaakt na haar operatie. Wij moesten nog ongeveer 100 m lopen naar het eind, maar dat hield ze wel vol. Heel, heel goed van haar.
Met Nel en Kees zijn wij ook naar Wildlands geweest, de dierentuin in Emmen zeg maar. Het weer was weer uitmuntend. In de zon was het niet uit te houden, dus zochten wij indien mogelijk de schaduw op. Het was een mooi gebied en wij hebben veel gezien. Met een bus door de bush gereden, maar hoe mooi je het ook maakt, je weet dat je niet in Afrika zit al zie daar wel de dieren van. Het was goed ruim opgezet en het bekijken waard. Ook de gebouwen waar je binnen liep waren mooi opgezet. Wij hebben ons niet verveeld.
Mieke en ik zijn een keertje Assen in geweest. Op het moment dat wij in het centrum waren ging het regenen en zijn wij eerst maar een kopje koffie met wat erbij gaan gebruiken. De regen hield al snel op en konden wij het centrum gaan verkennen en dat was niet verkeerd. Het zag er mooi uit en de winkels lagen rond een groot plein en sommigen in de straat. Wij zijn hier en daar binnen geweest en ook nog wat gekocht, kleding voor mij. Daarna zijn wij rustig rijdend op de camping aangegaan. In deze week is ook onze kleinzoon Rutger ons op wezen zoeken. Hij studeert in Groningen en dan is Assen goed te bereiken. Met de bus moest hij het laatste stukje en daar hebben wij hem opgepikt. Wij hadden al boodschappen gedaan en dan op weg naar ons plekje. Met Rutger nog een wandelingetje over de camping gemaakt en na het eten hem weer op de bus gezet.
Aan alles komt een eind en ook aan deze week. Kees en Nel gingen wat eerder naar huis dan wij, dus kwamen zij afscheid van ons nemen en met hun caravan weer op huis aan. De volgende dag zijn wij alles gaan inpakken en het huisje veegschoon gemaakt en konden wij ook, nadat Renate ons goedendag had gezegd, aan de rit naar huis beginnen. Wij hebben rustig aangedaan, want er zat niemand op ons te wachten.
Het was een heerlijk weekje en wij hebben er beiden van genoten. Ook de gesprekjes met Nel en Kees vonden wij fijn. Renate kwam ook wel eens langs voor een praatje bij haar ouders en vaak zaten wij ook daar. Renate rijdt regelmatig met haar fiets over het terrein om te kijken of alles in orde is en dat is best groot, 80 ha zegt Kees. Ook de kleinkinderen van Nel en Kees kwamen wel eens langs nu Opa en Oma zo dicht bij zijn. Mieke en ik hebben diverse keren een wandeling samen over het terrein gemaakt. En ook met Nel en Kees hebben wij dat gedaan. Dat was best de moeite waard. Thuis alles uitgepakt en de was draaide al voor wij naar ons eigen bed gingen. Heerlijk geslapen deze nacht en de volgende dag was alles weer gewoon of je niet weg geweest bent. De foto's bij dit verhaal laten ons zien dat het wel echt was. Onze volgende vakantie is in het najaar en gaat naar Zuid-Afrika. Daar kijken wij ook naar uit om daar onze familieleden en vrienden te ontmoeten, hoewel magere Hein ook daar huis heeft gehouden jammer genoeg.

• 20 September 2019 - 18:40

Nel:

Even een weekje er tussenuit.
    Marjo en Douwe zijn ook nog geweest.
    Ook wij vonden het leuk weer met jullie weg te zijn.

• 20 September 2019 - 19:34

Kees:

Leuk verhaal, Co. Dan komen voor ons de herinneringen ook weer boven. Het is inderdaad een groot park; je hebt niet overdreven met die 60 ha, want het is zelfs 80 ha !