Droevig bericht - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu Droevig bericht - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Co Hartman Mieke van Rietschoten - WaarBenJij.nu

Droevig bericht

Door: Co Hartman

Blijf op de hoogte en volg Co Hartman

09 Januari 2020 | Nederland, Apeldoorn

Voor degenen die mijn verhalen hebben gelezen verwijs ik naar het verhaal over Zuid-Afrika en dan wel de eerste twee verhalen. Daarin beschrijf ik dat wij bij mijn oudste broer zijn, dat was ons eerste adres in Zuid-Afrika. Mieke en ik hebben daar een zeer goede tijd gehad. Ik schreef al dat ik wat schrok toen ik mijn broer ontmoette, mager ingevallen gezicht, niet meer de broer die ik al die jaren daarvoor had. Ook schreef ik dat dit wel eens de laatste ontmoeting in levende lijve zou kunnen zien en dat is uitgekomen. Vanmorgen om 6.00 werd ik gebeld door zijn zoon Jos die in Zwitserland woont en die liet ons weten dat Jan vanmorgen om 5.00 uur is overleden. Hij lag met bronchitis in het ziekenhuis en dat zal wel het laatste zetje zijn geweest dacht Jos. Ik ben blij dat Jan geen lijdensweg heeft hoeven af te leggen. Hij was een fijne broer en ik heb heel goede herinneringen aan hem. Mieke en ik gunnen hem de rust die hij nu heeft. Hij vertelde ons dat hij zijn vrouw Ria zo miste en dat hij haar weer hoopte te ontmoeten. Wij wensen hem dat toe.

  • 09 Januari 2020 - 12:31

    Janny Dijs- Van Rietschoten:

    MOOI!! en véél sterkte!

  • 09 Januari 2020 - 14:10

    Nel Van Rietschoten:

    Lieve Co en Mieke,

    Co,Jij had een bijzondere band met je broer, en dan is het zo verdrietig dat aan zijn leven een eind is gekomen.
    Voor jullie was de afstand geen barrière om contact te houden en met elkaar mee te leven.
    Fijn dat jullie er nog geweest zijn en allebei eigenlijk ook al wisten, dit kan wel eens de ;laatste keer zijn.
    Voor altijd in je hart met elkaar verbonden.
    Sterkte .

    Liefs Nel ( Je had Kees al gesproken)

  • 09 Januari 2020 - 15:40

    Ellie De Jonge:

    Beste Co en Mieke,
    Wat een treurig bericht in het begin van een nieuw jaar. Nog maar pas wensten we onze geliefden en vrienden een gelukkig nieuwjaar, in goede gezondheid....
    Het kan snel veranderen.

    Veel sterkte, in de eerste plaats ook voor zijn vrouw en kind(eren). Ik hoop dat jullie uit de verte wat voor zijn gezin kunnen betekenen.

  • 10 Januari 2020 - 14:55

    Nico Padt:

    Beste Co,

    Jammer om te horen van het overlijden van je broer Jan. Fijn dat jullie hem onlangs nog mochten meemaken. Groeten, ook aan Mieke, Nico

  • 12 Januari 2020 - 11:37

    Co Hartman En Mieke Van Rietschoten:

    Wat een triest bericht, Co. Maar jullie zullen heel erg dankbaar zijn nog bij zijn leven
    afscheid te hebben kunnen nemen van broer Jan. Deze laatste reis naar Zuid Afrika zal nu wel een heel bijzondere herinnering blijven.
    We hopen dat jullie elkaar kunnen troosten om dit verlies te kunnen verwerken
    Groeten en sterkte van Eta en Lien

  • 25 September 2020 - 11:47

    Reiny Stellingwerf:

    Beste Co en Mieke, heel erg laat maar ik lees nu dat Jan overleden is. Ik miste zijn telefoontje met mijn verjaardag en heb vele malen gebeld maar kreeg geen gehoor. Ik zal zijn telefoontjes missen. Groeten van zijn "Friese zus" Reiny Bruinsma uit Raard.

  • 20 April 2023 - 19:13

    Co En Mieke Hartman-van Rietschoten:

    Lieve mensen, ik ben wat laat met reactie. Mijn verontschuldiging daarvoor. En Reiny weet dat je steeds in Jan zijn gedachten bent geweest. Ik vind het zo mooi dat hij jullie familie altijd is trouw gebleven. Ik heb dat met de familie Antuma, waar ik was en Jo en Dini als een klein jochie van 4/5 jaar. Ik vind het mooi dat ik Jan nog nog heb ontmoet voordat hij naar de hemel is gegaan, wat hij vertelde voordat hij zijn ogen heeft gesloten. Lien Antuma is de enige die nog leeft van de familie. Ik ben nog op bezoek bij haar geweest toen ik in Friesland was. Heel veel liefs van Co, Mieke, Dinie en Jo, die is trouwens overleden. Wie weet zie ik je nog eens Reiny. Groetjes van Mieke en mij.


  • 20 April 2023 - 19:13

    Co En Mieke Hartman-van Rietschoten:

    Lieve mensen, ik ben wat laat met reactie. Mijn verontschuldiging daarvoor. En Reiny weet dat je steeds in Jan zijn gedachten bent geweest. Ik vind het zo mooi dat hij jullie familie altijd is trouw gebleven. Ik heb dat met de familie Antuma, waar ik was en Jo en Dini als een klein jochie van 4/5 jaar. Ik vind het mooi dat ik Jan nog nog heb ontmoet voordat hij naar de hemel is gegaan, wat hij vertelde voordat hij zijn ogen heeft gesloten. Lien Antuma is de enige die nog leeft van de familie. Ik ben nog op bezoek bij haar geweest toen ik in Friesland was. Heel veel liefs van Co, Mieke, Dinie en Jo, die is trouwens overleden. Wie weet zie ik je nog eens Reiny. Groetjes van Mieke en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Co Hartman

Ik ben nu echt gepensioneerd en geniet nog steeds van het leven samen met mijn lieve echtgenote. Vanaf juni 2014 gestopt met werken na 60 jaar. Ik ben getrouwd met Mieke van Rietschoten, geboren 14-3-1941. Wij komen beiden uit Hilversum. Waren 12-3-2013 alweer 50 jaar getrouwd en hebben dat groots gevierd met onze kinderen en kleinkinderen, familie en vrienden in Hoog Soeren. Het geld dat wij cadeau hebben ontvangen spenderden wij aan een reis naar Canada en Alaska. Zijn weer terug in Nederland en hebben genoten van de reis..

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 171158

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2019 - 28 November 2019

Belevenissen 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Belevenissen van 2018

09 Mei 2016 - 31 December 2017

Belevenissen in 2016

01 November 2017 - 30 November 2017

Sauerlandwandeling. Reis Canada&Zuid-Afrika

Landen bezocht: